?

Log in

No account? Create an account

Previous Entry | Next Entry

Wow.. finally received new shelves at the library, so was quite a busy day... X_x moving books and setting stuff up, still have to do several bays tomorrow to space the stuff out. it's quite erfy... gotta space it just right, otherwise some bays end up too stuffed (like the law and the computer programming and finance sections )

I'm sorta pondering the stuff in my head right now, wondering what'll be better off where and how much stuff oughta be on each shelf and such...since I know the books quite well...I know the programming section is going to be annoying to do since both the bays that carry that are stuffed to the fullest...>.< bummer...

I've done the 700 to 999 section today. ( I know kinda starting work from the back, but it's kinda easier that way, you do a little from the back and alittle from the front of the collection and merge the two together in the middle. I got the 001 - 300 mapped out, pretty much. 331 and 340s will be annoying... 400s, let's just not go there... rest if fairly easy aside 658.049; that section is STUFFED UP! come to think of it so it 658.3 and 658.4012... hummm.....

Comments

( 4 comments — Leave a comment )
ivles
Apr. 18th, 2005 04:02 am (UTC)
658 is huge, we have like two or three racks for those on the 7th floor. Not to mention the ones in the 6th and 8th. >_< Luckily, I'm not doing the book stuffing anymore... but, I'm going to be out of luck if we ever do another book verification.
jessiesk
Apr. 18th, 2005 04:18 am (UTC)
Our 657s take up 5 shelves, our 658s take up 9 shelves. We got about 10000 materials in the library, which is still small considering things, but at least I know the books quite well considering I run around shelve stuff and we all have to shelf check 15 minutes a day at least, to keep stuff in it's place.

We do stock checks in the summer, when most of the materials are in and there isn't much else going on around here as not that many people take summer courses. Course we have little summer projects to keep us busy there, so.. heh. who says all librarians just sit there and read books....?
ivles
Apr. 18th, 2005 04:28 am (UTC)
15 minutes a day? hm.. I dunno, we have circulation parttime students do that.

What are 657s? I used to spend time more in the journals and 000 section (computer and librarian stuffs).

all librarians just sit there and read books
ditto on that expression.

when is summer at your place?
jessiesk
Apr. 18th, 2005 04:31 am (UTC)
Yeah, we want to make sure the stuff is in the right place. We had a few students work here who didn't give a damn about shelf checking and just said they did it, but really didn't.. which is... irritating. or you can find 657.3 in 658.3 or something...

657 is Accounting.

Summer is.. well.. heh.. June - August (albeit you can say it's all year long here because of the weather, but eh..)
( 4 comments — Leave a comment )

Latest Month

October 2007
S M T W T F S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Page Summary

Powered by LiveJournal.com
Designed by Gilbert Rizo